Jak walczyć z ochotą na słodycze – moja metoda

Jak walczyć z ochotą na słodycze - moja metoda

Niedawno pisałam Wam na moim Fejsbukaczu, że od Nowego Roku rzucam słodycze. Hehe, łatwo to napisać, gorzej się tego trzymać 😉 Na szczęście dla mojej figury odkryłam idealny substytut słodkości, który skutecznie hamuje moją ochotę na niezdrowe kalorie, a dodatkowo jest prawdziwą ucztą dla zdrowia i podniebienia. Mowa o koktailu z kefiru, jabłka i cynamonu. Mmmmm, niebo w gębie ;D

10

Jako że cierpię na wieczny brak czasu, nie lubię skomplikowanych przepisów. Przygotowanie tej mikstury zajmuje około 1-2 minut, więc myślę, że każdy znajdzie na to czas. Wystarczy mieć w domu blender, kupić kefir, jedno jabłko i cynamon :)

9

Dobroczynne właściwości każdego z tych składników sprawiają, że taki koktail to bardzo zdrowa alternatywa dla słodyczy. Najlepsze jest to, że możecie go przygotować o każdej porze roku! :)

2

Nasze składniki:

Jabłka – ich skórka jest zródłem błonnika, więc reguluje pracę jelit. Dodatkowo, jabłka zapobiegają zawałom, wzmacniają zęby, dostarczają organizmowi witamin, w szczególności witaminę C, o właściwościach antyoksydacyjnych. Bardzo ważną właściwością jest działanie odkwaszające organizm, co pomaga przywrócić homeostazę organizmu (równowagę kwasowo-zasadową). To istotne, ponieważ zakwaszone organizmy są bardziej podatne na wszelkie choroby cywilizacyjne.

Kefir – należy do rodziny mlecznych napojów fermentowanych. Nadaje się również dla osób nie tolerujących laktozy,  ponieważ zawiera jej znacznie mniej niż mleko. Stanowi  źródło wapnia, witamin B2, B12, D, biotyny oraz białka. Dzięki dużej zawartości enzymów oraz bakterii probiotycznych wspomaga procesy trawienne.

8

Cynamon – jest doskonałym źródłem manganu, błonnika, żelaza i wapnia. Według przeprowadzonych badań już 1/2 łyżeczki cynamonu dziennie może obniżać poziom złego cholesterolu LDL. Naukowcy z US Department of Agriculture w stanie Maryland dowiedli, że cynamon może zmniejszyć rozprzestrzenianie się komórek nowotworowych. Aromat cynamonu poprawia funkcje poznawcze i pamięć.

Przepis na 2 porcje:
  1. Do pojemnika blendera wlewam całe opakowanie kefiru.
  2. Jabłko kroję na mniejsze kawałki i wycinam części gdzie znajdują się pestki. Niektórzy uważają, że można spożywać również pestki, jednak obiło mi się o uszy, że zawierają cyjanek, bądz substancje pochodne, dlatego nie ryzykuję 😉 Choć swojego czasu dawałam mojemu psu ogryzki (on uwielbia jabłka!!) i dalej żyje. Nawet przeszła mu epilepsja, na którą wcześniej cierpiał, więc tragedii nie ma. Pokrojone kawałki jabłka wrzucam do kefiru.
  3. Całość posypuję łyżeczką cynamonu i zamykam pokrywę blendera.6
  4. Miksuję całość jakieś 15 – 20 sekund.
  5. Gotowe! Pyszny, prozdrowotny koktail jest gotowy!
  6. Nie słodzimy, po prostu się delektujemy pyszną pianką jabłkowo-cynamonową :) Smacznego! :)7Gorąco polecam ten koktail każdej osobie, która szuka zdrowej, pysznej alternatywy dla słodyczy!KOKTAILA jak Wy radzicie sobie z ochotą na słodkości? Ulegacie, czy dzielnie mówicie „NIE”? :)  Podzielcie się Waszymi metodami!
Przydatny wpis? Niech inni się o nim dowiedzą! :)
Share on Facebook0Pin on Pinterest2Tweet about this on Twitter0Share on Google+0Email this to someone

Nagrody za komentarze na Wizaż Online!

co ty o tym myślisz?

Napisz swój komentarz! :)